Samplingsporr och ett fett guldkorn!

Isaac Hayes - The Look of love


Flottigare sampling får man leta efter. Då min far är gammal trumpetare är jag uppväxt med mycket soulmusik i hemmet. Har alltid älskat just denna låt så länge jag kan minnas och gissa om jag spårade när jag första gången hörde.....

Jay Z - Can I live

"Viva, Las Vegas, see ya, later at the crap tables
meet me by the one that starts a G up
This way no fraud Willie's present gambling they re-up
And we can have a pleasant time, sippin margaritas
yeah-yeah-yeahhh"


And stekig shit like that, sjukt snyggt!

Från samma skiva som gav oss 1,2 pass it fanns även denna låt med! Den är så jävla fet, tror inte jag gjorde ett mixtape utan den här låten back in the days. Håller fortfarande, här snackar vi total lyrical show! Ett tvättäkta guldkorn som tyvärr passerat alldeles för många obemärkt! Varsågod.

II Unorthodox - A little flava


Ojojojoj!


Kommentarer
Postat av: Danny

Damn vad fet II Unorthodoxlåten var. Aldrig hört den innan.

2010-11-19 @ 19:04:44
Postat av: ed la rock

galen sample, minns att jag spelade in min första låt på en instrumental med de trumpeterna. för övrigt borde du kolla på d'evils med jay-z. en av hans bästa, du har säkerligen hört den.

2010-11-19 @ 20:49:08
Postat av: Alfons

What up boys! Samplingen är störd som konstaterat, monstruöst! Och som my man Ed säger D´evils, lord have mercy, egentligen hela plattan rakt igenom. Cant knock the hustle, en albumtitel som talar sitt tydliga språk. Ed (som för er andra läsare vann Black moon tävlingen) , hör av dig när plattan kommit på posten, skickade igår som jag skrev i mailet! Cheers!

2010-11-19 @ 21:01:12
URL: http://bucktown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0