Tävlingsdags The best part!

"Nu är vi väl ändå inne på 00-talet?" tänker ni. Och det stämmer delvis men sanningen är den att J-live jobbade med The best part LP mellan 95-99 men på grund av strul med skivbolaget Raw shack records nådde den hyllorna först 2001.

J-live är en skön snubbe som jag placerar i facket jag själv kallar "ekologiska mc:s". Det är kärlek till musiken 24/7. Många av oss fick nog upp ögonen efter superbangern Braggin writes där J-Live rappade och dj:ade samtidigt över ett fett premierbeat. Jag såg honom själv framföra den utanför kulturhuset i Stockholm för ett gäng år sedan och det var verkligen mäktigt!



Nu lottar jag ut ett vinylex av plattan där låten finns med. The best part LP! Jag är punchlinesugen. Det enda ni behöver göra är att skicka ett mail där ni delger mig er favoritpunchline från valfri rappare mellan åren 1990-1999! Det finns ju ett gäng så välj omsorgsfullt för jag är i vanlig ordning envåldshärskare där jag väljer vinnaren efter det bidrag jag själv tycker är fetast, haha.

Tävlingen pågår resten av helgen och fram till fredag nästa vecka. Allt ni behöver göra är alltså att skicka in eran favoritpunchline mellan 1990-1999 till
[email protected] för att delta i lottningen! Alla svar ikoma innan fredag tas med i beräkningen.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: ed la rock

det finns ingen mer än jag som glädjs åt tävlingar som dessa :D grym är du som arrangerar detta. en fråga, är det EN punchline som gäller.. kan man skicka fler? skulle gärna vilja leta i din skivsamling

2010-11-20 @ 17:52:18
Postat av: Al

Yo! Bara att keep em coming, ju fler dess bättre. Och det ökar ju dessutom vinstchansen. =D

2010-11-21 @ 19:49:49
URL: http://bucktown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0